Nikola Parun

Stručnjak za komunikacije i politikolog

Vreme čitanja: 3 minuta

Foto: iStock

Vikend za nama obeležila je jedna od najvećih transfer bombi u svetskom fudbalu ove godine. Kristijano Ronaldo je napustio Juventus i otišao u Mančester Sit… Zamalo! Iako je ceo fudbalski svet bio spreman na to da mašina od krvi i mesa udari paraf na Etihadu, desilo se čudo. Kristijano Ronaldo je novi-stari igrač Mančester Junajteda. Ova bombetina rasplamsala je navijače crvenih đavola, ali i društvene mreže. Svakako ne prvi put.

 

Masovni transferi pratilaca

Kristijanu Ronaldu je ovo drugi prelet u poslednje 3 godine. On sam je osoba sa najviše Instagram pratilaca na svetu – čak 335 miliona. Prelazak iz madridskog Reala (inače, najpraćeniji fudbalski klub na svetu) u Juventus (treći najpraćeniji), staroj dami je donelo novih 1,4 miliona pratilaca na Instagramu. On sam je tim transferom dobio nova dva miliona. Njegov povratak u Junajted, ovom klubu (koji je usput i četvrti najpraćeniji na svetu i tradicionalno važi za fudbalski klub sa najviše fanova širom sveta) doneo je milion pratilaca u prva dva sata od objave da će ponovo igrati na Old Trafordu. I još 1,7 miliona do momenta pisanja ovog teksta, 48h od velike vesti.

 

Klikni ovde i podrži Talas

 

Ovog leta, klub je promenio i Leo Mesi. Od svoje 13. godine Argentinac je igrao samo za jedan klub – Barselonu. Nakon više od dve decenije i, za Barsu preskupih, 120M evra ugovora kasnije, promenio prebivalište i danas je član PSŽ-a. Efekat na porast Instagram pratilaca novog kluba bio je još veći nego u Ronaldovom slučaju. Iako je mrežama kolala preterana informacija da je klub duplirao broj pratilaca od objave transfera, istina je malo drugačija. Ipak, dovoljno indikativna – PSG je u prvoj nedelji zaradio 5,65 miliona novih pratilaca i malo more na ostalim društvenim mrežama.

S obzirom na to da se kuva još jedan mega-transfer ovog leta, tako da zatvori trougao Barselona-Pariz-Madrid, možemo da očekujemo da eventualni Mbapeov odlazak u Real napravi još jednu eksploziju na društvenim mrežama i propratnim cunamijem pratilaca dodatno poveća fan-bazu kraljevskog kluba na Instagramu.

 

Ronaldo efekat

Skok pratilaca na Instagramu, a i ne samo na toj društvenoj mreži, odraz je povećane povezanosti sa brendom sportskog kluba i zainteresovanosti za njega. Dosta logično, ta povećana želja za bliskošću prenosi se izvan granica države iz koje je klub. To ide dotle da je uticaj na popularnost Juventusa u 2018. i nazvan prema Kristijanu – Ronaldo efekat. On je u Juve prešao u eri kada klubovi Serije A nemaju međunarodnu popularnost kao top klubovi Premijer lige ili dva najpopularnija kluba Primere. Sa njegovim dolaskom, sam klub je postao drastično atraktivniji, svima.

Akcije Juventusa porasle su za trećinu cene u prvih dva meseca od dolaska, a dresovi sa Ronaldovim imenom prodavali su se u tempu jedan za minut, u prva 24h. Cena sezonske karte za Juventusove utakmice takođe je skočila za 30%, a sa Ronaldom na terenu, poskupela su i prava prenosa utakmica torinske dame. Prvi put u toj meri još od kad je njegov bucmastiji prezimenjak došao u Inter 1997, jedan klub Serije A, ali i sama liga, postali su centar pažnje fudbalskog sveta.

U narednim nedeljama će mnogi fantasy igrači odigrati wildcard, a da li će se Ronaldo efekat osetiti i na ostalim brend i poslovnim aspektima giganta iz Mančestera, ostaje da vidimo.

Pročitajte i:

*Stavovi izraženi u kolumnama predstavljaju isključivo lične stavove autora, a ne stavove uredništva Talasa.

Talas se u svom radu oslanja i na vašu direktnu podršku. Podržite nas za više ekonomskih, političkih i društvenih analiza.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *