Kome treba trola 28? Peticija i planirani protest
Vreme čitanja: 3 minuta

Foto: iStock

Ne znam zašto mi, građani, moramo da ispaštamo svaki put kada se nešto radi u gradu, kako ne može da se pronađe neka alternativa koja bi uzela u obzir i potrebe građana?

Odluka Gradskog Sekretarijata za javni prevoz o ukidanju trolejbuskih linija 19 i 28 koje saobraćaju od Studentskog trga do Konjarnika, odnosno Zvezdare, naišla je na glasnu reakciju građana Beograda. Nedugo nakon ukidanja linije 28, pokrenuta je peticija za ponovno uspostavljanje ove linije.

Onlajn peticija trenutno broji blizu 2.500 potpisnika, a u toku je i fizičko prikupljanje potpisa.

U saopštenju Sekretarijata navedeno je da su linije 19 i 28 ukinute „zbog preklapanja trasa pojedinih trolejbuskih linija u centralnoj gradskoj zoni sa ostalim linijama javnog prevoza, a u cilju optimizacije trolejbuskog saobraćaja“.

U međuvremenu je gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio da će linija 28 biti vraćena ukoliko se pokaže da za tim postoji potreba, te da gradska vlast trenutno traži najbolje rešenje za funkcionisanje javnog prevoza u centru grada.

Kome je potrebna trola 28 – ko su građani koji su se pobunili? Kakve su bile reakcije opozicionih stranaka i pokreta, a kakve akcije najavljuju građani?

 

Teodora Budimir: Kada predamo peticiju, planiramo protestno okupljanje

Teodora Budimir, studentkinja Filološkog fakulteta koja je pokrenula peticiju za ponovno saobraćanje trolejbusa 28, najavila je da će, nakon prikupljanja potpisa, peticija biti predata Kabinetu gradonačelnika Beograda i gradskom Sekretarijatu za javni prevoz.

U razgovoru za Talas, ona objašnjava kako trenutno teku aktivnosti u vezi sa peticijom:

„Što se tiče onlajn peticije, trenutno imamo skoro 2.500 potpisa, a još uvek ne znamo tačno koliko ih je na papiru jer je više ljudi uključeno u skupljanje. Juče smo obišli studentske domove, peticija je ostavljena u prodavnicama, kafićima, po kraju“, objašnjva Teodora.

Kako kaže, reč je o neformalno okupljenim ljudima koji su se povezali upravo javljanjem na peticiju koju je pokrenula.

„Kada predamo peticiju, planiramo da napravimo jedno protestno okupljanje“, najavljuje naša sagovornica i dodaje da je okviran rok kraj novembra.

“Planiramo da pišemo i našim odbornicima, sa Zvezdare i sa Palilule. Pored toga nismo komunicirali sa političarima jer hoćemo da ova inicijativa ostane nevezana za političke stranke“, objašnjava Teodora.

 

Kako kaže, odabrali su da se bave linijom 28 zbog toga što žive tu, linija im je potrebna i imaju argumente na svojoj strani. Još uvek ne postoji slična incijativa za liniju 19, ali bi, dodaje, volela kada bi meštani koje odluka o ukidanju pogađa pokrenuli svoju akciju i povezali se sa njihovom grupom.

„Mislim da je ova odluka potpuno van pameti, skandalozno je da se neko našao da prosto ukine liniju koja postoji tačno 60 godina.

Ne znam zašto mi, građani, moramo da ispaštamo svaki put kada se nešto radi u gradu, kako ne može da se pronađe neka alternativa koja bi uzela u obzir i potrebe građana?“, dodaje Teodora.

Kako kaže, odgovori koje su dobijali od Sekretarijata za javni prevoz su samo „kopi-pejst njihovih saopštenja“.

Na pitanje Talasa o eventualnim novinama kada je reč o trolejbuskim linijama 19 i 28, iz Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda kažu da se ništa nije promenilo od poslednjeg objavljenog saopštenja.

 

Reakcije opozicije

 

 

 

 

Do trenutka objavljivanja ovog teksta, nismo dobili odgovore zaposlenih na Saobraćajnom fakultetu Univerziteta u Beogradu koji se bave upravo pitanjima gradskog prevoza.

Obrazloženje i argumente pokretača peticije za vraćanje trole 28 možete pogledati i ovde.

——————————————————————————————————————————

Ovaj tekst je nastao uz podršku fondacije Fridrih Nauman i odražava isključivo stavove autorke