Odbrana Car:Go je odbrana srpske privrede
Lana Avakumović

Zamenica glavnog urednika

Vreme čitanja: 4 minuta

Foto: iStock

Nakon sastanka sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, taksisti su prekinuli blokade ulica Beograda nakon više od dve nedelje protestovanja. Šta je tačno dogovoreno na sastanku – još uvek nije zvanično poznato, ali listovi Blic i Danas nezvanično saznaju detalje ovog razgovora.

Predsednik Vučić je nagovestio da je država spremna da ponudi subvencije taksistima, a Blic, pozivajući se na izvor iz redova taksi udruženja, navodi da će subvencije iznosi i do nekoliko hiljada evra. Te subvencije će, po saznanju Blica, biti korišćene za kupovinu novih vozila, a biće uplaćivane prodavcima vozila koje taksisti odaberu. Zauzvrat, navodi se, taksisti će morati da ispune dva uslova – da budu registrovani i da izmire poreska dugovanja prema državi.

List Danas navodi da nezvanično saznaje kako predsednik Vučić nije hteo da stane ni na stranu taksista, ni na stranu kompanije CarGo.

U međuvremenu je predstavljeno i udruženje „Novi taksi“ čiji je predsednik, Milorad Đokić, izjavio da CarGo nije neprijatelj i da sa njima treba sarađivati, kao i da se „taksi kartel svim silama trudi da ograniči konkurenciju na tržištu“. „Novi taksi“ i „CarGo Technologies“ potpisali su memorandum o razumevanju koji podrazumeva da CarGo napravi „najsavremeniju aplikaciju“ za „Novi taksi“.

O kakvim subvencijama je reč? Kakve promene očekuju prevoz putnika nakon ovog dogovora – kako će to uticati na taksiste, a kako na kompanije poput CarGo-a?

O tome su za Talas govorili Vuk Guberinić, Aleksandar Bjelić i Aleksandar Vučić.

 

Guberinić: Državni budžet treba da se koristi za dobrobit svih građana, a ne jedne interesne grupe

Direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić u razgovoru za Talas kaže da bi razumeo da subvencije dolaze od Evropske unije, to jest da država Srbija daje subvencije iz evropskih fondova, ali ne i iz republičkog budžeta:

„Budžet bi trebalo da se koristi za nešto što je dobrobit svih građana, a ne za dobrobit jedne interesne grupe. Mogu da kažem i da niko od drugih privatnika koju su vezani za autoindustriju nije dobio nikakve subvencije, pa čak ni subvencije za vozila koja su ekološki podobnija od običnih“, ističe Guberinić.

Kada je reč o kompaniji CarGo Technologies, Guberinić objašnjava da će ona nastaviti da posluje kao i do sada – da pravi i iznajmljuje tehnologiju, dok je udruženje građana CarGo pod većim pritiskom.

Govoreći o novoosnovanom udruženju „Novi taksi“, on najavljuje da bi u narednih mesec dana njihova vozila trebalo da budu na ulicama:

„Preduzimaju se svi potrebni koraci, novi ljudi se prijavljuju na dnevnom nivou, a vrlo uskoro ćemo imati više detalja. “Novi taksi” je zasebno udruženje građana koje ima svog direktora, čoveka iz taksi industrije. Mi ćemo im pomoći u domenu pravljenja tehnologije, i eventualno oko nekog daljeg promovisanja njihovih aktivnosti“, ističe Guberinić.

 

Bjelić: Subvencije za nova vozila jesu jedan od razgovora, tek će se pričati o detaljima

Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije, potvrdio je u razgovoru za Talas da je sa predsednikom Vučićem razgovarao o subvencijama za kupovinu novih vozila:

„To jeste jedan od razgovora, a kolika će subvencija biti i tako dalje, ništa se još ne zna. To će tek biti predmet daljih razgovora“, objašnjava Bjelić.

Kako kaže, zadovoljan je ishodom sastanka sa predsednikom države jer „su već počeli da sprovode zakon“:

„To se jasno vidi u ova dva dana po broju oduzetih vozila. Već su oduzeta tri vozila od lica koja rade mimo zakona“, ističe Bjelić, a na pitanje od koga su tačno vozila oduzeta, odgovara da nije reč o kompaniji CarGo, već o „jednog drugoj firmi koja posluje mimo zakona“.

Bjelić ističe i da se često zamenjuju teze, te da taksisti nisu protestovali zbog pojedinačne kompanije (CarGo), već su zahtevali jednako sprovođenje zakona za sve uključene strane.

„Svi, ali svi će biti obuhvaćeni kontrolom rada. To je naš zahtev, a ne jedna, pa ciljano jedna kompanija. Imate više kompanija koje posluju na isti ili sličan način, izvolite pa kontrolišite sve“, dodaje Bjelić.

Kada je reč o novoformiranom udruženju „Novi taksi“, Bjelić smatra da je to „smešno“, te da je bolje da ne komentariše.

„Do juče su pričali iz CarGo-a da nepošteni taksisti ne plaćaju poreze, a danas su im pošteni. Pa vas prave budalama, građane, ne nas, nego vas.

Vi to slušate i profesionalno kao novinari, ali i kao građani. Zamislite kad vam neko vređa inteligenciju, objašnjava kako su taksisti nepošteni zato što ne plaćaju porez, a onda su odjednom to sad pošteni taksisti, oni su nam dobri.

Ili zamislite ovu drugu glupost – da taksista ima platu 150.000 dinara, što su oni nudili. To bi prvo bilo sramota u odnosu na druge profesije, a samo je skretanje sa prave teme“, zaključuje Bjelić.

 

Vučić: Poenta štrajka taksista je bila da se obezbedi 90 miliona evra za subvencije

Predsednik Udruženja CarGo Aleksandar Vučić u izjavi za Talas navodi da su i ranije postojale spekulacije o ciljevima protesta taksista:

„To i jeste bila poenta štrajka, da im se obezbedi tih 90 miliona evra subvencija. Moje mišljenje je da subvencije treba da se daju za druge stvari: škole, bolnice, puteve, stvari koje će koristiti svi građani, a ne određena interesna grupa. Ako se daju subvencije, to treba da bude za zelenije stvari, zelenije automobile“, ističe Vučić.

Na pitanje kako će Udruženje CarGo dalje funkcionisati, objašnjava da će raditi kao i do sada:

„Udruženje građana nastavlja da radi, nastavlja da se bori i da raste. Prešli smo broj od 750.000 članova što je ogromna podrška.

Dobijamo ogroman broj poruka od strane ljudi koji su članovi i drugih udruženja, udruženja osoba sa invaliditetom, koji izražavaju zabrinutost šta će biti sa nama. Želim na ovaj način da apelujem da se smiri tenzija, jer oni izražavaju želju da dođu u Beograd i protestuju protiv gašenja CarGo-a. Ostavićemo institucije da rade svoj posao, a mi radimo svoj“, dodaje.

Dodatno, Vučić je u razgovoru za Talas najavio sastanak koji će biti održan u petak, 18. oktobra:

„Sutra se sastajemo sa predsednikom Nacionalne organizacije za retke bolesti Srbije koja okuplja 24 udruženja osoba koje boluju od različitih invaliditeta. Tu ćemo razgovarati o tome kako ćemo dalje pomagati i propagirati ove osobe. Zbog toga apelujem da se ne pravi haos na ulicama, već da pustimo institucije da rade svoj posao“, poručuje Aleksandar Vučić.

——————————————————————————————————————————

Ovaj tekst je nastao uz podršku fondacije Fridrih Nauman i odražava isključivo stavove autorke 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *