Foto: iStock
Društvena dinamika u službi zavođenja za ciljnu grupu ima uglavnom mlade muškarce koji se osećaju nesigurno u odnosima sa suprotnim polom, a Društvena dinamika im pruža savete i smernice u ovoj oblasti. U ovo su uključeni razni treninzi, predavanja, ali i individualno mentorstvo „iskusnih instruktora zavođenja“.
Iako je prisustvo udruženja Društvena dinamika u službi zavođenja na društvenim mrežama već godinama razlog za podrugivanje, neke od njihovih poruka mogu biti opasne i problematične.
Ako si tuzan, bolje da places uz neko dobro dupe, nego da places sam 🙂 pic.twitter.com/5IoVjrRX9B
— DrustvenaDinamikaUSZ (@DDUSZ_SRB) January 15, 2019
Miloš Koprivica, osnivač ovog udruženja, ima veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, što znači da publika za njegove ideje postoji, a iza većine saveta kriju se netačne i seksističke premise o ženama i emotivnim odnosima. Iako ih je dosta, naredne 3 lekcija Koprivice odskaču kao naročito pogrešne.
1.Nemoj da odustaješ na prvo „Ne“
Pošto je zavođenje žena za Društenu dinamiku suštinski samo veština koja se može naučiti, prirodno je da im jedan od glavnih saveta bude „Nemoj da odustaješ na prvo „Ne“.
Ne treba puno razmišljanja da bi se uvidelo koliko ovo može biti problematično. Ova poruka daje opravdanje i motiv za konstantno bombardovanje žena porukama, komplimentima i udvaranjima u nadi da će ona promeniti prvobitnu reakciju. Iako je moguće da žene promene svoj stav, Društvena dinamika svojim „učenicima“ prenosi ideju da će se ova promena zasigurno dogoditi ukoliko oni budu dovoljno uporni.
Oni ne odustaju od ovog stava čak i kada devojka kaže da ima partnera. U tom slučaju, instruktori zavođenja Društvene dinamike preporučuju odgovor: „Polako, tek smo se upoznali, a već mi pričaš o svojim problemima“. Ovakve poruke su ništa drugo do otvoreni poziv za uznemiravanje i pritisak na žene koje su rekle da nisu zainteresovane.
Svesni problema koji može da nastane, instruktori dodaju da treba praviti razliku između definitivnog i privremenog „Ne“. Na njihovom Instagram profilu navodi se „Ukoliko dobijes odlučno, jako i definitivno ne ispoštuj to“, ali nema objašnjenja kada to „odlučno ne“ nastaje, pa je ovo ostavljeno na slobodnu procenu polaznika.
2. Žena je nagrada koju treba osvojiti
„Želimo da budeš u mogućnosti da ostvariš svoj cilj sa ženama, bez obzira da li je tvoj cilj da imaš jednu devojku do kraja života ili da imaš puno različitih devojaka“, navodi Društvena dinamika na svojoj stranici.
Od samog početka rada Društvene dinamike postavljena je ideja žene kao objekta koji treba osvojiti. Pošto ne uzimaju u obzir kompleksnost emotivnih odnosa, Društvena dinamika ih predstavlja kao takmičenje, a oni su potrebni da bi vam pokazali „tehnike“.
Kada je cilj neke obuke zavođenje žena, takva obuka se ne razlikuje mnogo od treninga za neki sportski uspeh. U oba slučaja cilj je depersonalizovan i dehumanizovan, ali zasigurno može biti postignut.
Razlika je jedino u tome što je u slučaju sportskog uspeha cilj pehar, koji nema nikakva osećanja i emocije. S druge strane, „ostvariti svoj cilj sa ženama“ znači upustiti se u emotivni odnos sa drugim ljudskim bićem, koje se ovde tretira kao objekat i nagrada.
3.Postoje univerzalne karakteristike žena
Društvena dinamika želi da pruži strategiju za zavođenje, a u velikoj meri se u tome oslanjaju na predvidljive generalizacije i simplifikacije ponašanja žena.
Generalizacije su razne, od toga da žene vole kad muškarci učine prvi korak, do toga da žene nikada ne govore šta im zaista smeta.
Iako, zbog biologije i socijalizacije, postoje određene karakteristike koje su zajedničke određenom broju žena, sve generalizacije ovakvog tipa su neosnovane i netačne. Iskustva, stavovi i ponašanja jednog pola se ne mogu svesti na nekoliko univerzalnih osobina koje služe za predviđanje ponašanja.
Društvena dinamika je samo još jedno mesto gde se muškarcima, u vidu saveta, serviraju lenje i stereotipne predstave o ženskoj prirodi, što nikako ne može biti dobro u dobu u kom se borimo protiv seksizma i pogrešnih predrasuda.
Društvena dinamika koristi nesigurnost dela muške populacije
Iako je njihov sadržaj često predmet ismevanja na društvenim mrežama, neupitno je da su uspeli da pronađu tržišnu nišu i publiku koja ih uzima za ozbiljno.
Emotivni odnosi jesu kompleksni, a postaju i konfuzni za one koji u njih ulaze sa manjkom samopouzdanja i vere u sebe. Tada se Društvena dinamika čini naročito prihvatljivom, jer pruža jednostavne recepte i rešenja za odnose koji su nam naročito značajni. Zbog toga je ipak potrebno uzeti za ozbiljno mogućnost da određena grupa muškaraca usvaja, blago rečeno, problematične stavove i percepciju žena koju šire Koprivica i Društvena dinamika.
Pored ismevanja, potrebno je i dekonstruisati neke od njihovih ideja, jer upravo one mogu odrediti da li će neki od njihovih pratilaca razumeti da je „Ne“ iskrena reakcija žena, a ne samo prvi korak i poziv za dalju interakciju.