Munchmallow bilbord je privukao dosta pažnje na društvenim mrežama. Kako ste došli na ideju da uradite nešto ovako nekonvencionalno?
Vladimir Mitrović, kreativni direktor OvationBBDO
Munchmallow je specifičan slatkiš po obliku i sastavu, ali ono što ga čini zaista posebnim je način konzumacije. Ovde ne mislim na uobičajene rituale – prvo sljuštim čokoladu, smažem beli fil i ostavim kolač za kraj. Iskustvo sa ovim brendom se nastavlja i nakon što ga pojedemo.
Teško da ima neko ko se bar jednom nije zaigrao sa folijom u koju je manč upakovan, bilo da ju je pedantno “ispeglao”, napravio figuricu ili bar zgužvao foliju u lopticu i ispalio preko stola. I baš taj insight je ono po čemu je Munchmallow jedinstven – ljudi uživaju u kompletnom brendu, a ne samo u slatkom proizvodu.
Vrlo brzo smo shvatili da nije dovoljno podsetiti ljude samo na to koliko je manč ukusan, već i koliko je zabavan i maštovit. Tako je nastala ideja o kampanji ”
Munchmallow – Priča za sebe” koju smo započeli jednim zamotanim bilbordom.
Kao omaž svim Munch kreatorima stvorili smo svet napravljen od folija bezbroj pojedenih Munchmallowa. Oživeli smo ga
stop motion animacijom uz pomoć Ane Nedeljković i Nikole Majdaka, tima animatora sa velikim iskustvom i uspehom u ovom specifičnom polju animacije (“Rabbitland”, “Untravel”).
Do ove godine skoro da nisam primećivala bilborde, ali su mi nakon gledanja Three Billboards Outside Ebbing, Missouri češće na radaru. Koliki je uticaj bilborda u marketingu, da li su manje aktuelni nego ranije i da li je to uopšte moguće izmeriti?
Kao i svaki kanal komunikacije, tako i bilbordi mogu da se upotrebe na dobar ili loš način. Bilbord, kao i svaki drugi spoljni format, ima veliki potencijal u komunikaciji i zahteva pronalaženje jednostavne a snažne poruke, što je uvek najteže napraviti. Kada to uradite
kako treba, uspeli ste.
U suprotnom se ili ne primećuju ili smetaju, a ne zna se šta je gore.
Agencija u kojoj radiš, OvationBBDO, nas je ove godine već dva puta (prvo Nectar, sada Munchmallow) iznenadila neuobičajenim kampanjama. Kako vidiš tržište reklama u Srbiji – šta su njegove svetle tačke a šta nedostaci?
Pre svega hvala, potrudićemo se da nastavimo godinu istim tempom!
Advertajzing tržište u Srbiji je i dalje relativno nerazvijeno i boluje od serije dečijih bolesti koje su razvijenija tržišta odavno preležala. Ta nerazvijenost koči i nas kao aktere na njemu, te nas čini nekonkurentnim u regionalnim ili evropskim okvirima. Neke od izazova rešiće protok vremena, pre svega kriterijume kvaliteta – iskustvo dobrog i lošeg ipak najbolje znaju da definišu kvalitet posla koji radimo. U tom smislu se radujemo budućnosti!
Sa vedrije strane, tržište iz godine u godinu raste i sve više doprinosi razvoju ekonomije u celini, a razvoj tehnologije dozvoljava brže i lakše praćenje trendova u digitalnim komunikacijama. U ovoj industriji zapošljavaju se obrazovani talentovani mladi ljudi, pa mi volimo da kažemo da radimo u najlepšoj branši 🙂
Da li bi mogao da nam dočaraš neki detalj iz procesa kreiranja marketinške kampanje – koji su najveći izazovi sa kojima se suočavaš?
Snapshot is prve epizode “Priča iz Munchgrada”
Ceo proces kreiranja kampanje je jedan veliki niz izazova. Najteže, a ujedno i najzabavnije je pronaći dobar brend insight i adekvatan kreativni izraz za njega. Ponekad klizi, ponekad je mučenje, ali kad radiš u dobrom timu i okružen svestranim ljudima koji dele istu strast prema ovom poslu, lako nastanu neke svima lepe, a brendu i korisne stvari.
Kakav je feedback, da li bi izdvojio neke zanimljive reakcije?
Reakcije su odlične. Najdraže nam je što su ljudi primili jasnu i direktnu poruku, a da čak nismo morali ni da je napišemo. Lično, najveći utisak mi je bio kada sam jedno veče oko bilborda zatekao grupicu ljudi koja ga posmatra i komentariše. To dugo nisam video.
Ljudi kažu marketing ne radi a meni se pet dana jede Menčmelou.
— Nikola Mojovic (@NMojovic)
March 29, 2018
Nastavak kampanje stiže uskoro i nadamo se da ćete uživati kao i mi dok smo je pravili!
Autorka