Vreme čitanja: 3 minuta

Iza nas je treća sezona gripa koja je mnoge naterala da prve sunčane dane, ali i prve snežne dane proleća provedu u krevetu, lišeni energije i čula mirisa i ukusa. Budući da je ova godina obeležena naglim promenama temperature, izdvojili smo 5 prirodnih načina da ojačate imunitet i preduhitrite prehlade.

 

1. Kvalitetan san treba da bude prioritet





Postoji ogroman broj istraživanja koja upućuju na važnost kvalitetnog i redovnog sna. Pored čuvenog sna za lepotu (beauty sleep), važno je razumeti cikluse sna – ne provodimo čitavu noć u dubokom snu, već prolazimo kroz 5 faza koje zajedno traju u proseku sat i po vremena.

U prvoj fazi spavamo najlakšim snom, do četvrte se dubina intenzivira, a peta faza je poznata kao REM (repid eye movement) i ona je zaslužna za sanjanje. Umesto da se vodite uobičajenim savetom o osam sati sna, planirajte da odspavate više punih ciklusa kako biste se probudili sveži i odmorni.

 

2. Pijte dosta vode


 

 

Iako ovaj savet zvuči zdravorazumski, većina nas zaboravlja da se redovno hidrira. Često se setimo da popijemo čašu vodu tek kada osetimo žeđ, a trebalo bi da preduhitrimo taj osećaj jer je žeđ indikator dehidriranosti.

Posmatrajte to ovako: svaki put kada vas organizam podseti da pijete vodu, vaši bubrezi već pate. Između ostalih prednosti hidriranja, dva litra vode dnevno značajno ubrzavaju metabolizam i doprinose sjaju i lepoti kože.

 

3. Čuvajte stomak


Digestivni trakt je u najvećoj meri zaslužan za funkcionisanje ljudskog imunog sistema. U periodima epidemije gripa, korisno je unositi probitoike koji uravnotežavaju prisutne kulture i regulišu probavu.

Pored toga, preporučuje se uzimanje probiotika kao protivteža antibioticima koje lekari prepisuju za brži oporavak od gripa. Antibiotici su invazivne supstance koje nekada uništavaju „dobre bakterije“, a njih zatim treba nadomestiti.

 

4. Izbegavajte dodati šećer i prerađenu hranu



Pored toga što ovakva hrana inače nije dobra za ljudski organizam, veliki unos prerađenih i veštačkih supstanci otežava već veliki posao imunog sistema.

Naše telo se u svakom trenutku bori protiv različitih zagađivača, a unošenjem velike količine šećera, aditiva ili boja za hranu, ova borba postaje teža. Ako postoji opasnost da se razbolite, obratite posebnu pažnju na svoju ishranu i jedite što više voća, povrća, kao i neizostavnih priordnih čajeva i domaćih supa.

 

5. Ne zaboravite na vitamine


 

Iako se vitamini već nalaze u velikom broju namirnica koje jedemo, nekada je potrebno da dodatno pomognemo organizmu u borbi protiv virusa i pada imuniteta. Jedan način za ovo jesu šumeće tablete koje rastvaramo u vodi, uz obraćanje pažnje na maksimalan dozvoljen dnevni unos.

Uz standardno preporučeni vitamin C, za jačanje imuniteta je posebno važan i
vitamin D. Veliki deo svetske populacije ima nedostatak vitamina D u organizmu, a on se pored dijetetskih suplemenata, može nadoknaditi i češćim konzumiranjem ribe.

Sve ovo, uz redovnu fizičku aktivnost, treba da primenjujete nezavisno od epidemija i rizika od gripa i prehlade, ali je u tim periodima posebno važno voditi računa o imunitetu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *