Vreme čitanja: 3 minuta

Nedavno je na portalu Franšizing objavljena vest da hrvatski taksi prevoznik Cammeo dolazi u Srbiju. Cammeo je do sada funkcionisao u preko 30 gradova u Hrvatskoj i Sloveniji, a najavljeno je da ovog meseca stiže i kod nas.

U situaciji u kojoj imamo strogo regulisano tržište sa ograničenim brojem licenci za taksi prevoz, otvara se pitanje ulaska novog prevoznika na tržište.

 

Boban Stojanović, politikolog, kaže za Talas da Cammeo ne može da dobije dozvole grada Beograda za regularne taksi vozače.

 

„Takođe, da bi se registrovali kao samostalni preduzetnici – moraju da imaju taksi dozvolu, a s obzirom da je grad ograničio broj dozvola, ne vidim način da dobiju licence. Jedna opcija je da otkupe taksi dozvole od postojećih taksija ili da lobiraju da im grad izda dozvole, što bi sigurno bio dugotrajan proces.“

Naravno, pored regularnih taksija, u Srbiji posluje i kompanija Car:go koja je registrovana kao tehnološka kompanija.

„Još jedna opcija jeste da funkcionišu kao Car:go u Beogradu, ali to znači da nisu “pravi taksi”, da nisu obeleženi, da nemaju stanice, da ne smeju da koriste žute trake i da se usluge plaćaju iskljucivo elektronski. Ako budu čekali dozvole od grada ili da čekaju promenu regulative – plašim se da nemaju nikakvog interesa i da će brzo odustati od ideje da se uključe na tržište u Beogradu.“, zaključuje Boban.

 

Budući da kompanija Car:Go već posluje izvan taksi sistema, razgovarali smo sa jednim od njihovih osnivača

„Car:Go nije taksi prevoznik i samim tim ne podleže licencama koje reguliše Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda“, kaže za Talas
Vuk Guberinić.

Naime, Car:Go je kao tehnološka kompanija organizator i sama kasa za naplatu vožnje putem interneta, dok se njihovi partneri (registrovani autoprevoznici i limo servisi) bave samim prevozom putnika.

„Ovo nam daje dodatnu fleksibilnost jer je u pitanju prevoz ljudi u gradskim uslovima i to rade vozači B kategorije, dakle ne astronauti koji lete na mesec. Jednostavno, ko proba našu uslugu, retko se više odluči da pozove taksi u Beogradu, zbog celokupnog iskustva koje pružamo našim korisnicima.“

 

Da li ste imali neke probleme sa zakonodavstvom ili gradskom upravom za koje predviđate da će postojati i sa hrvatskim Cammeom?

Nismo imali nikakvih problema sa gradskom upravom i ne vidimo šta može biti sporno u jednoj transakciji koja je elektronska i zna joj se početak i kraj. Mi uslove vožnje jasno predočimo našim korisnicima i svi su prezadovoljni uslugom. Ponavljam, ključ uspeha kako za nas, pa tako i za druge, leži u zadovoljnom korisniku, mi se stvarno trudimo da damo svoj maksimum i ljudi to sve više prepoznaju.

 

Šta vidite kao potencijalno rešenje za napuštanje trenutnog sistema u kojem su cene taksi prevoza iznad tržišnih, a prevoznici nemaju podsticaj da tehnološki napreduju?

Mislim da ko prvi prihvati novu tehnologiju i unapredi svoj servis ima šanse da ostane na tržištu u narednih pet godina.

 

“Naravno, kada je cena taksi prevoza u Beogradu u pitanju, mislim da je nerealna i da bi trebalo tržište da je formira, a ne neko gradsko veće koje u dogovoru sa taksi udruženjima formira cenu bez ikakvog kategorisanja vozila i odnosa sa kvalitetom usluge.”

 

Kada je tehnološki napredak u pitanju, gotovo svako od nas poseduje pametni telefon i stvarno je nova tehnologija svima pristupačna, naravno ko želi da se inovira. Ko ne želi, braniće svoj stav i status quo jer je samo to što im u ovom trenutku odgovara i što je naravno njima besplatno.

CarGo je moderna i ozbiljna tehnološka platforma u koju je uloženo dosta sredstava i ljudskog truda, ali i dalje samo jedan od sastojaka u kvalitetu naše usluge.

 

Cammeo dolazi u Srbiju ovog meseca

Cammeo je na svojoj
Fejsbuk stranici već najavio dolazak u Srbiju, a sve što do sada znamo jeste da će poslovati na osnovu franšiznih ugovora sa samostalnim preduzetnicima.

Iz kompanije Cammeo je za portal Franšizing najavljeno i korišćenje softverskog sistema
Taxi navigator koji objedinjuje sve usluge koje pružaju, a koji se zbog kvaliteta prodaje na tržištu – u Srbiji ga već koristi oko 1000 taksista.